billboard

Billboard - graficzny element reklamowy o rozmiarze 750x100 pikseli umieszczany zwykle centralnie w górnej części strony. Kliknięcie w billboard powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. 

Obraz formy reklamy na przykładowym serwisie

700x100.jpg

Specyfikacja techniczna

1. rozmiar kreacji w pikselach (szerokość x wysokość): 750x100

2. format kreacji: jpeg, gif, gif animowany, flash do wersji 7 włącznie, html i rich media           

3. maksymalna waga kreacji: 30 kB

Format Macromedia Flash (SWF):

1. mając gotową animację w programie Macromedia Flash należy zdefiniować ponad wszystkimi warstwami reklamy dodatkową, przeźroczystą warstwę i ustawić ją jako button. Na warstwie należy umieścić akcje getURL z następujący wpisem:

on(release){
getURL (_root.click,"_blank");
}

2. do emisji przyjmowane są reklamy zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej;

3. reklama w formacie SWF powinna posiadać zastępcze kreacje w formatach GIF, JPEG lub PNG;

4. jeżeli kolor tła kreacji SWF jest inny niż biały, należy dostarczyć heksadecymalny kolor tła kreacji;

5. adres docelowy (URL) nie może być zapisany w reklamie (w pliku flash), powinien być dostarczony osobno, w przeciwnym razie kliknięcia nie będą zliczane przez adserwer;

6. dźwięk w reklamie nie może trwać dłużej niż 2,5 sek. i nie może być odtwarzany stale (w pętli);

7. ilość klatek na sekundę w animacji nie może być większa niż 25 fps (klatek na sekundę = frames per second);