expand banner

Expand banner (banner rozwijalny) - reklama o rozmiarze 468x60 pikseli "rozwija się" po najechaniu na jej obszar kursorem myszy przez użytkownika. Z rozmiaru podstawowego zmienia się ona na reklamę o maksymalnej powierzchni do 468x240 pikseli. Po przesunięciu kursora poza obszar bannera, reklama "zwija się" do początkowego rozmiaru.

Obraz formy reklamy na przykładowym serwisie

468x240.jpg

Specyfikacja techniczna

1. rozmiar kreacji w pikselach (szerokość x wysokość):

468x60 (zwinięty) / 468x240 (rozwinięty)

2. format kreacji: GIF, JPEG, PNG, SWF

3. maksymalna waga kreacji: 25 kB w pliku o formacie flash do wersji 7 włącznie

Format Macromedia Flash (SWF):

1. reklama składa się z jednego pliku o wymiarze 468x240.  Mając gotową animację w programie Macromedia Flash w części zwiniętej kreacji (468x60) należy zdefiniować ponad wszystkimi warstwami reklamy dodatkową, przeźroczystą warstwę i ustawić ją jako button. Na warstwie należy umieścić akcje getURL z następującym wpisem:

on(release){
getURL (_root.click,"_blank");
}

on (rollOver) {
 getURL("javascript:doexpand();","_self");
}

Po najechaniu kursorem myszy na reklamę musi się ona rozwinąć do rozmiaru 468x240.

W części rozwiniętej kreacji (468x240) należy zdefiniować ponad wszystkimi warstwami reklamy dodatkową, przeźroczystą warstwę i ustawić ją jako button. Na warstwie należy umieścić akcje getURL z następującym wpisem:

on(release){
getURL (_root.click,"_blank");
}

on (rollOut) {
 getURL("javascript:dolittle();","_self");
}

Po zdjęciu kursora myszy z obszaru reklamy rozwiniętej musi sie ona zwinąć do stanu początkowego.

2. do emisji przyjmowane są reklamy zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej;

3. reklama w formacie SWF powinna posiadać zastępcze kreacje w formatach GIF, JPEG lub PNG;

4. jeżeli kolor tła kreacji SWF jest inny niż biały, należy dostarczyć heksadecymalny kolor tła kreacji;

5. adres docelowy (URL) nie może być zapisany w reklamie (w pliku flash), powinien być dostarczony osobno, w przeciwnym razie kliknięcia nie będą zliczane przez adserwer;

6. dźwięk w reklamie nie może trwać dłużej niż 2,5 sek. i nie może być odtwarzany stale (w pętli);

7. ilość klatek na sekundę w animacji nie może być większa niż 25 fps (klatek na sekundę = frames per second);